2 Ocak 2017 Pazartesi

2017 'nin İlk Oyunu Renklerle Denge




Lal ve Can’ın yeni yılda oynadıkları ilk oyun ‘’Renklerle Denge oyunu’’ oldu.

Akıllı Dükkan’dan aldığımız aktivite ürünleri arasında bu gördüğünüz renkli küplerde var. Bunları alırken amacım renkler ile ilgili aktivite yapmaktı ama denge oyunu oynamayı daha çok sevdikleri için renkleri denge oyunuyla öğrenmeye karar verdik.

Her yeni oyunda yaptığım gibi önce gözlemliyorum, "neler düşünüp acaba neler yapacaklar" diye. Sanırım artık kabullenemediğim bir gerçek var büyüdüler. Bebek gibi değil yapılması gerektiği gibi bilinçli ve dikkatli hareket ediyorlar.



Can, oturur oturmaz dizmeye başladı, önce iki sonra üç dört...



Hareketlere bakar mısınız? Üzerinden ayağını da atsa devrilmiyor, yaşasınnnnnnnnnnn...



Lal, her zamanki gibi önce hepsi onun olacak, şöyle bir hepsini sahiplenecek, ve bakacak Can ne yapıyor? Anne ne yapıyor? Ondan sonra harekete geçecek.

Dizip yıkmak eğlenceli hale gelince, dizdikleri her kuleyi yıkarak oyuna eğlence de kattılar.

Hemen o noktada devreye giriyorum. Fazla cıvıtmadan oyunu sürdürüp öğrenebilmeleri için. 




Önce farklı farklı renklerden rengarenk bir kule yapıp, onlarında her koyduğu rengi söyleyerek renk farkındalığı yaratıyorum.




Sonra aynı renklerden küçük küçük kuleler yaparak aynı renkleri bir araya getirmelerini sağladım çünkü birlikte oynadığımız her oyunda anne ne yaparsa örnek o dur ve mutlaka benzeri yapılır.

"İşte bakın ben yaptım, kırmızı yanına kırmızı , mor üstüne mor." Ardından asla "Hadi sizde yapmak istermisiniz?" cümlesini kullanmamaya özen gösteriyorum çünkü ben söylediğim zaman yapmıyorlar ama görünce aynısını yapmak için can atıyorlar.

Bu oyunun en alıcı noktası; konuşmak, devamlı  renkleri söylemek, sanki her el hareketinizde cümle kurmak, oyunun kuralıymış gibi düşünün. 



"Laaalll, sarıları üst üste koydun harikasın anneciğim. Şimdi de yeşilleri koymuşsun bravooo!"


Can, yoksa morları çok mu sevdin sende morları üst üste koymuşsun.



Yalnız Can mor ve turuncu ilişkisini nerden biliyor ki, mor ve turuncu birbirlerine çok yakışırlar baksanıza mor arasına turuncu koymuş.

Bu şekilde parçaları hem dengede tutuyoruz, hem renkleri öğrenmeye çalışıyoruz. Aynı zamanda renk ayrımı yapabiliyoruz. İste hem keyifli hem de öğretici bir oyun daha oynadık. 

Biz uyumaya gidiyoruz sizlere rengarenk tatlı rüyalar dileriz...

Not : Oyun materyallerimize www.akillidukkan.com adresinden temin edebilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder