22 Ocak 2017 Pazar

Hamilelere Kitap Önerileri



Genelde anne adaylarından bana gelen sorular arasında; hamilelik dönemim de hangi kitapları okuduğum oluyor.


Belki de en kolay fakat cevaplaması en zor sorudur benim için.


Çünkü hepsinin birbiriyle aynı olduğunu düşünüp, "daha farklı daha çok bilgi içeren kitap istiyorum" diye diye tüm kitapları toplamıştım. Bir değil, iki değil bir çok hamilelik ve bebek kitabına sahip olmuş ve okumuştum.


Sadece kitapla yetinmeyip internet sayfalarından bile hamileliğimin mevcut ve gelecek dönemlerini okuyup bilinçlenmeye çalışıyordum.


Bana sorarsanız, normaldi bu yaptığım. Bu benim ilk hamileliğimdi, doktorum ya da yakınlarım bana her türlü bilgiyi ve tecrübelerini aktarıyor olsalar da içimdeki merak hiç bitmiyor ve tadını çıkara çıkara, hiç bocalamadan yaşamak istiyordum. Bunun için kendimi en kötüye bile hazırlamam ve her durumda ne yapmam gerektiğini biliyor olmalıydım.



Peki çok kitap okuyup daha mı çok şey öğrendim?



Hayır, çünkü hamilelik bu, her annenin yaşadığı süreç fizyolojik ve dönemsel olarak hemen hemen aynı. Eğer bir sorun olursa zaten doktorunuz sizi bilgilendirip yönlendiriyor. Başka bilgiye gerek yok aslında. Çünkü her zaman en doğru kaynak sizi başından beri itina ile takip eden doktorunuz oluyor.

Bu yüzden ''Şu Kitap'' diyemesemde içlerinde en faydalı olduğunu düşündüğüm ve kitabıyla yetinmeyip yazarın internet sitesini de yakından takip ettiğim '' Dr.Kağan Kocatepe - Hafta Hafta Hamilelik'' kitabını mutlaka okumanızı tavsiye ederim.




Ve ikiz anneleri için mutlaka faydasını göreceğinize inandığım Derya Coşkundeniz'in ''İkizlerle Hayat'' adlı kitabını alıp okumadan doğum yapmayın derim.




Eğer bunların dışında bilgi edinmek, insanların tecrübelerini, yaşadıklarını, başınıza gelebilecek durumları öğrenmek istiyorsanız; anne-bebek bloglarındaki hamilelik yazılarını okumanızı tavsiye ederim. Çünkü tıbbi ya da genel bilgilerden çok deneyimler size yol gösterici ve öğretici olucaktır.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder