5 Ocak 2017 Perşembe

Stickerla Hem Eğlenip Hem Öğreniyoruz


Bizim ikizler birgün ajandamın sayfasındaki kullanmadığım stickerları görüp merak edince, gösterdim ne olduklarını. Yapıştırmak hoşlarına gitti tüm stickerları verdim oynasınlar diye. 

Mini minnacık elleriyle henüz ne çıkarabiliyor ne de ellerine yapışan stickerları başka yere yapıştırabiliyorlardı. Ellerine, anneannelerinin koluna, dolaplara, koltuklara, benim yüzüme nereye isterlerse oraya yapıştırmaya çalışıyorlardı.


Baktım ki sticker onların ilgisini çok çekiyor, bende onlara bu yılki kitap fuarından sticker kitapları aldım. Hiç onların yaşına uygun olmadığını biliyordum. Stickerları uygun yerlere yapıştıramayacakları gibi  kitaba da yapıştıramıyorlardı. Fakat hem öğrenmeleri hemde el alışkanlığı kazanmaları için yararlı olabilir düşüncesi ile hareket ettim.

Önce birlikte çıkarmayı denedik kitaptan, bir kaç kere sinirlendiler ama kısa sürede öğrendiler tırnaklarıyla çıkarmayı.

Sticker yapıştırmak, Dünya'nın en kolay işi gibi görünsede o minicik eller için aslında çok büyük iş. Bunu farkedince motor gelişimlerini desteklemek için bu aktiviteyi sık sık yapmaya karar verdim.

Bir gün odalarının kapısına yapıştırdık hayvanları. Ters yapıştıran, çıkarıp düzgün takmaya çalıştı. Yamuk olabilir, o normal ama ayaklar yukarıda olmaz değil mi? Böylece biz hayvanlar aleminde ince kaslarımızı çalıştırırken, aşağı, yukarı, ters, gibi kavramlarıda çıkar, çevir, yapıştır gibi eylemleri de öğrendiler.



Dün de gelişi güzel yapıştırmasınlar, sınırlı alanda ve birbirine değdirmeden yapıştırmayı öğrensinler diye çalışma masalarını ter çevirip masanın ayaklarına yapıştırmalarını istedim. Kimi zaman üst üste yapıştıran ikizler stcikerı çıkarıp birbirine değmeyecek şekilde yeniden yapıştırmaya çalıştı.

Hem sınırlar içinde hem de birbirine değdirmemek öyle büyük işki aslında. Ellerindeki ince kasların çok sıkı çalışmasını ve dikkati toplayarak odaklanmalarını sağlıyor.

Bir süre sonra minicik parmakları artık ustalaşmış, stickerları düzgün şekilde yapıştırmaya başlamıştı.


İşte dünkü çalışmamızın sonucu, bence gayret edip yeterince başarılı bir iş çıkardılar!!!

Lal ve Can'ın her bir yapıştırmasını tek tek alkışlayarak onları oyuna teşvik ettim.  Birisi alkış alınca diğeri de hemen alkış almak için düzgün şekilde yapıştırdı. Doğrusu bu aktivite de beklediğimden çok eğlendik.


Eller alıştıkça, sevincimiz biraz daha artı, sevindikçe yeni stickerlar yapıştırdılar ve sonunda da birbirlerine sarılarak başarılarını kutladılar.


3 yorum:

  1. merhabalar öncelikle rabbim evlatlarınızı nazardan saklasın , allah bagışlasın kuzularınızı. Çok güzel etkinlikler emeginize saglık. iyi eğlenceler kuzularla size

    YanıtlaSil
  2. Cok tesekkur ederiz.Sevgiler

    YanıtlaSil
  3. Cok tesekkur ederiz.Sevgiler

    YanıtlaSil