20 Temmuz 2022 Çarşamba

Bebek Annesinin Memesine Değil, Şefkatine İhtiyaç Duyar

 


Bir annenin ilk ve en büyük hayali, bebeğini emzirebilmektir.

Annesini emen bebek, daha sağlıklı olur, daha hızlı gelişir,  kolay kolay hastalanmaz ve emen bebek ile anne arasında kuvvetli bir bağ oluşur hatta anne bebek bağı sadece emzirerek oluşur.

Evet, bazen bunu bile duyar anne adayları.

Etrafta hep emzirememe ihtimaline karşı kaygı dolu sözler dolanır, dolayısıyla anne de ister istemez ‘’Ya emmezse ‘’ kaygısı oluşur.  Herşeyin yolunda gitmesi ve bebeğini emzirebilmesi için dualar eder. Tıpkı, benim ya emmezlerse diye endişelenip o  gereksiz stres yaşadığım günler gibi.

Lal ve Can, hem ikiz hem de prematüre bebeklerdi. Normal bir bebeğe göre çok zayıftı ikisi de.

Lal 2200 kg, Can 1800 kg  minicik küçücüklerdi, yenidoğan çorabı giydirmişlerdi dizlerine kadar geliyordu çorapları. Doktor, illa emmeleri için zorlamamamızı, zaten çok zayıf olduklarını söylediğinde hiç üzülmemiştim aksine bu şartlarda küveze bile girmeden yanımda oldukları için ikisinin de ne kadar güçlü olduğunu düşünüyordum. İlk iki gece Lal biraz emmeye çabaladı, hatta hırsla emmek istiyordu ama emmeye gücü olmadığı için ememiyordu.Can ise hiç denemedi bile. Eve çıkınca, hastane tipi süt sağma makinesi kiraladık, fırsat buldukça sağıyordum ama azıcık süt geliyordu. Bazen 40’ar cc, bazen  20 ‘şer cc bazen birer kaşık. Ne gelirse eşit bölüp ikisi ne de mutlaka veriyordum.Anne sütü bu antibiyotik niyetine, bir damlası bile çok kıymetli asla kaçırırmıyım.

Mama ile büyüdüler yani.

Endişelerim çoktu benimde, ama mamayla da çok sağlıklı, yeteri kadar güçlü ve civa gibi hareketli çocuk oldular çok şükür. Hem akılları hem bedenleri gayette güzel gelişti. En büyük endişem o hep korktuğum anne bebek bağıydı,  hani emmediler ya, e 10 aylıkken de onları bırakıp işe başlamıştım. İşte o anne bebek bağı kurulamayacak sanıyordum ama o da oldu. Çünkü hiçbir zaman onları beslerken başka birşeyle uğraşmadım, gözgöze burun burunaydık hep. Emzirmiyordum ama beslerken tüm enerjimle sevgimi şefkatimi gösteriyordum. Alıp kucağıma tv izlemiyor, sohbet etmiyor ya da örtüyle örtüp aramıza mesafe koymuyordum.

İşte Jean –Jacques Rousseau diyorki;Kadınlar emzirmekle görevliler, ama bunu sadece bir görev gibi gördüklerinde bebeğin annesini ya da süt annesini emmesinin hiçbir farkı kalmıyor.

Çünkü; emzirmek sadece fiziksel bir bağdan ibaret olmamalı. Bebeğin annesinin memesinden çok şefkatine ihtiyacı var, yani annenin görevi sadece bebeği beslemeyip karnını doyurmak değil, beslerken aynı zamanda sevgi ve şefkatte göstermesi gerekiyor. Anne bebek bağı, eğer anne emzirirken bebeğin yüzüne bakarsa, onunla göz teması kurar onunla konuşursa ancak oluşuyor.

Ve ekliyor; Sağlıksız bir annenin sütü ile beslenmektense, sağlıklı bir süt annenin sütüyle beslenmesi daha iyidir.Ancak, anne şefkatinin yerini hiçbirşey alamaz.

Sütünüz olmaz, gelmez bebeğinizi mama ile ya da süt anne sütü ile besleyip büyütebilirsiniz. Ama sizin vereceğiniz sevgi ve şefkati başka hiç birşey de bulamaz…


Sevgiler...

Nermin Merve Bozdoğan 

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder