19 Ocak 2017 Perşembe

Lal ve Can'ın Mücver Tarifi


Lal ve Can için bugün mücver yaptım.

Malzemelerim :
* 1 orta boy kabak
* 1 orta boy havuç
* 1 yumurta
* 2 sap taze soğan
*4 yemek kaşığı un
* Tuz
* Maydanoz
* Dereotu
* Beyaz Peynir  (İsteğe bağlı)

Yapılışı 

Kabak ve havuçu rendeleyip,taze Soğanı çok ince olucak şekilde doğuyorum.
Dereotu ve maydonuzları da ince ince kıyıyorum.
Sonra un,tuz,yumurta ve peynir tüm malzemeyi karıştırıp hamur kıvamına gelene kadar elimle yoğuruyorum.

Hazırladığım harcı, yağladığım tepsiye döküp önceden ısınmış 180 derece fırında 15_20 dakika pişiriyorum.

Isterseniz yağda da kızartabilirsiniz.

Fırında daha hafif ve daha sağlıklı olduğu için ben çoğunlukla fırında yapmayı tercih ediyorum.

Eğer bugünkü gibi bir öğünlük yaptıysam peynir de ilave ediyorum, ama ölçü çoksa ve ısıtıp yemek durumunda kalacaksak peynir koymuyorum.

Lal ve Can'ın favori yemeklerinden benimde kurtarıcı yemek alternatifim diyebiliriz.

Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder