26 Ağustos 2020 Çarşamba

2020-2021 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI NEDEN DONDURULMALI?




Merhaba,

Bir önceki yazımda Datça'da kalma kararımızı nasıl aldığımızdan bahsetmiştim. Pandemi var diye var olan imkanlarımız doğrultusunda bu sene İstanbul'a dönmüyor ve çocukları okula göndermiyoruz.

Peki ya imkanları olmayanlar ya da böyle bir hayatı tercih etmek istemeyenler ne yapacak?

Mesela bizim çocukların bu sene okula gitme zorunlulukları yok ve bence ana okuluna gitmeseler de olur. E ben zaten çalışmıyorum evde onlarla ilgileniyorum. O yüzden bu kararları alıp, izole hayata devam edebileceğiz.

Diyelim ki,

İstanbul'da yaşıyorum ve ev hanımıyım. Hadi ben sokağa çıkmam korurum kendimi,  eşimde evden çalışıyor diyelim harika ama ya çocuğum ilkokul 1. sınıfa gidiyor ise? Üniversite sınavına girecek ise? Mecburum okula göndermeye, hele hele ilk 4 yıl zorunlu, göndermezsem cezası var. Ben istemeyerek te olsa mecburiyetten göndereceğim.

Diyelim ki,  

Bana göre en temiz yerdeyim, işe de gitmiyorum, çocuğumun okula gitme zorunluluğu da yok ama ben evde tüm gün çocuğumu oyalayamayan, oyun oynamayı  sevmeyen, hele hele kışın bütün gün evde çocukla deliren bir anneyim. Ben gönüllü göndereceğim okula, burası temiz burada bir şey olmaz deyip hiç anlamadan riske gireceğim. Oysa okullar açılmasa bir şekilde idare edeceğim, gönderebileceğim bir okul olmasa mecburum çocuğumla ilgilenmeye. İnanın bana okula gönderme zorunluluğu olmadığı halde gönderenler de olacak.

 Diyelim ki,

Ankara'da yaşıyorum ve çalışıyorum. Evden çalışma şansım yok, bakacak kimsem de yok o zaman ne yapacağım ? Yine mecburum okula göndermeye. Diyeceksiniz ki al işte okullar açılmazsa bakacak kimsesi olmayan ne yapacak ?

Bence eğer açılacaksa okullar sadece onlar için açılmalı, en az sayıda çocuk olmalı sınıflarda, çocuklar eğitim için değil  sadece evde bakacak kimseleri olmadığı için okula gitmeli ki zaten çok küçük yaş çocuklar için geçerli bir durum bu. Çok görüyorum ilkokul çağında evde tek başına kalabilecek kadar cesur ve becerikli çocukları. Bana kalırsa risk alıp okula göndermektense evde tek başına kalabilecek çocukların evde kalmaları daha doğru.

Eğer okullar açılırsa;

Çalışıyor isem ve bakacak kimsem yoksa okula göndermeye MECBURUM,

İlkokul-Ortaokul-Lise veya Üniversite çağındaysa yine okula göndermeye MECBURUM,

Hiç bir şey öğretemiyor, yeteri kadar ilgilenemiyorsam okula göndermeye MECBUR DEĞİLİM ama gönderebilirim,

Veya hepsini geçtim seslerine, çocuk oluşlarına tahammül edemiyorsam (böyle annelerde var ) okula göndermeye MECBUR DEĞİLİM ama gönderebilirim...

Bu yıl okulların açılmasını işte bu yüzden doğru bulmuyorum çünkü insanlar okullar açık, herkes okula gidiyor, eğitimden geri kalmasın, evde ne yapacak bütün gün, sıkılmasın bende biraz nefes alayım  diye mecburiyetten ya da tamamen kendi istekleriyle okula gönderecekler çocuklarını. Oysa her gün artan vakalar göz önünde bulundurulup, hayat durmuşken eğitim hayatını da bir yıl dondursak ne kaybederiz ki?

Varsın bir yıl hiçbir öğrenci okula gitmesin, varsın geç atılsınlar hayata, bence hiçbir şey sağlıklarından hele hele canlarından önemli değil...

Sevgiler

Nermin Merve Bozdoğan 




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder