7 Ocak 2018 Pazar

2017 Kitap Fuarından 2 Yaş Icin Neler Aldık?


Lal ve Can ile gittiğimiz 3. Tüyap Kitap Fuarından, yine harika kitaplar aldık. Her sene kitap seçimlerimiz değişiyor, büyüyorlar ve ne mutlu banaki kitaplara ilgileri her geçen gün artıyor.

Bu sene neler seçtik gelin birlikte göz atalım;


Lal ve Can daha 1 yaşında değillerdi Atatürk'ü öğrendiklerinde artık yavaş yavaş kim olduğunu öğrenebilir yaştalar. Bu yüzden Atatürk 'ü anlatan kitap arıyordum, "Mavi Yunus Okul Öncesi" yayınlarında hem resimli, hem aktiviteli olanına rastlayınca hemen aldım. İçinde resimler ve aktivitelerle Atatürk'ü anlatıyor. Doğumu, annesi babası, okulu, Samsuna'a çıkışı, Kurtuluş Savaşı ve zaferleri... Bence bu yaşta öğrenebilecekleri ne varsa içinde büyük resimlerle anlaşılır ve net anlatılmış.


Artık tüm davranışların bilincinde ve farkındalar. Ne görseler, ne duysalar hemen kapıyorlar, okuduğumuz kitaplardan kendilerine pay çıkarmaya ve duyduklarını hayata geçirmeye başladılar. Bu nedenle Bilinç ve Karakter Gelişimleri için bir hikaye dizisi aldım. İçinde 18 adet hikaye kitabı var.

* Paylaşım             * Dürüst Olmak           * Sabırlı Olmak             * Bencil Olmama        * Özgüven
* Kıskançlık           * Arkadaşlık                 * Memnuniyet              * Zamanlama              * Çalışmak
* Nezaket               * Cesaret                       * Kelimelerin Gücü     * Bencil Olmama        * Affetmek
* Güzel Alışkanlıklar                                   *Yardımlaşma                                   * Sabırlı Olmak

Ben, çocuklarda davranışların konuşarak öğretilebileceğine inanmıyorum, çünkü istisnalar dışında her zaman birebir yaşayarak öğrendiklerine şahit oldum. Biz bu hikayeleri okurken, kendimizi de dahil ediyoruz. Bir arkadaşımız bize oyuncağını vermeyince üzülüyor ve bir dedeye yardım edince çok mutlu oluyoruz.


Kütüphanemizdeki hikaye kitaplarımıza yenilerini ekledik. Tabi ki bu konuda Pearson Çocuk Kitapları favorim. Evde olmayan yeni çıkan ne varsa aldık yine.


. Bu dört kitap da güzel mesajlar veriyor aynı zamanda öğretici yanlarını da çok seviyorum.

*Gergedanlar Krep Yemez
*Kayıp Köpek Üzüm 
* Köpekler Bale Yapmaz
* Roko Kutuplarda Eğlenceli Bir Gün 




Ve artık doğa olaylarını merak edip soran ikizlere bence tam zamanında alınan bir kitap serisi daha . Mavi Yunus Okul Öncesi Yayınlarının ''Bilimsel Hikayeler'' serisi. Bu kitaplarda da doğa olaylarının, nedenini, nasılını, sonucunu ve etkilerini çocukların öğrenebilecekleri düzeyde, ayaklı kalın mukavva kitaplara, büyük resimlerle anlatılmış.



Ve tabiki olmazsa olmaz boyama kitaplarımız, bu sefer çok bulamadık ama yinede aldık iki tane.Lal, acele etmediğinde taşırmadan boyamaya başladı bakalım Can ne zaman sabırla oturup boyama yapacak.

Tüm çocukların bol kitaplı ve eğlenceli bir yıl geçirmelerini diliyorum...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder