7 Kasım 2017 Salı

Çocuklarda Kitap Seçimi


Lal ve Can, elleriyle birşeyler tutmaya başladıklarında ilk kumaştan kitap vermiştim ellerine. Renkli, şekilli, "hışır hışır" ses çıkaran mini minnacık kitaplar, kütüphanelerinin ilk kitapları onlardı.

Sonra devamlı resimli, müźikli kitaplar aldım ilgilerini çekecek, amacım asla kitap okumayı aşılamak değil sadece kitapları tanıtmak ve sevdirmekti.

Önce ters ve düzü anlamalarını, sonra sayfaları yırtmadan ve teker teker çevirmelerini bekledim çünkü hep onların önünde kitapları ters alıp düze çeviriyor ve tek tek sayfaları değiştiriyordum.
     
                     

Lal ve Can ile ilk kitap fuarına gidip, kitap seçtiğimizde henüz 9 aylıklardı, Pearson Çocuk Kitapları standında kendilerini kaybetmiş, kırk yıllık kitap okur gibi kitapları incelemiş hatta çok mutlu olmuşlardı. Artık kitaplardan öğrenmeye başlama zamanı gelmişti ve ilk olarak  küçük, kalın mukavvadan sayfaları olan, nesneler,renkler, sayılar vb tek tek tanıtıcı resimlerden oluşan kitaplarla başlamıştık.

Bugün Lal ve Can, hayvanları, büyük küçük kavramlarını, nesneleri biliyorlarsa o kitapların yararı çoktur.

Zamanla beklentim ve amacım değişti tabi, o koca koca resimli, kalın mukavva sayfalı kitaplar, yerini tam sayfa resimli, kısa kısa yazılı, ince sayfalardan oluşan hikaye kitaplarına bıraktı. Artık kitapların o renkli dünyasını keşfetmelerini, içinde kaybolup masallar diyarında hayaller kurabileceklerini, sadece resim değil içinde yazılarda olduğunu ve kitapların bize bilmediklerimizi öğrettiklerini bilsinler istiyordum.


Ve bugün, seçtiğimiz kitaplar artık tamamen kompozisyon resimli, gerçek yaşam halleri ve mesajlar içeren kitaplar oldu. Okuyacağımız kitaplarda, sevgiyi, dürüstlüğü, paylaşmayı, cesareti öğrenirken yavaş yavaş doğa olaylarını ve hayatıda öğrenmeye başlayacağız.

Ilk günden bugüne tabiki tamamen kendi bilgilerimle hareket etmedim, Lal ve Can'a kitaplar seçerken Pearson Çocuk Kitapları'n dan Can ağabeylerinin yönlendirmelerini hep dikkate aldım ve her fuarda mutlaka ona danışarak kitaplar seçtik. Bu vesileyle kendisine ve Pearson Çocuk Kitapları'nın tüm çalışanlarına teşekkür ediyorum.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder