15 Haziran 2016 Çarşamba

Bebeklerde Kolik Ve Başa Çıkmanın Yolları


Hamileyken bir arkadaşımın bebeği akşam 19:00 20:00 arası durmaksızın ağladı,emzirdi olmadı,altını altı olmadı, gazını çıkardı, kucağında dolaştırdı,salladı,şarkı söyledi,ipad’ten süpürge malodisi açtı vs vs ne yaptıysa olmadı.İnanılmaz gerilim ve inanılmaz stres yaşandığına şahit oldum.Neymiş kolik diye birşey varmış,minik kuzu kolik’e tutuluyormuş her akşam, naparlarsa yapsınlar susmuyormuş gördüğüm gibi. Olurmu böyle şey ya dedim hemen başladım ne var ne yok okumaya.

Nedir Kolik ?

Genellikle  3-4 aylık bebeklerde görünen, henüz bilimsel ve tıbbi sebebi bilinmeyen, ilaçların çözümleyemediği, doktorların yardımcı olamadığı, anne ne yaparsa yapsın ağlamayı durduramadığı ve bebeğin hergün aynı saat aralığında  çılgınca huzursuzca ağlaması.

Kanada’da yapılan bazı araştırmalara göre;

Kolik’in Fizyolijik Sebepleri ; bağırsakların henüz tam anlamıyla gelişmemiş olması, mide de hazımsızlık, formula mamalar,bazı besinlere karşı aşırı hassasiyet, gibi etkenler .

Psikolojik Sebepleri ise, bebeğin anneye doyumsuzuk yaşaması, aşırı tedirgin ve kaygı hissi duyan  anne ya da çabuk sinirlenen bebek olarak gözlemlemişler.

Kolik, erkek ya da kız bebek ayrımı olmaksızın neredeyse her  6 bebekten birinde görülüyormuş. Ayrıca yapılan araştırmalar sonucu istatistiklere göre sigara kullanan annelerin bebeklerinde 2 kat fazla rastlanıyor ve anne sütü alan bebeklerde de daha az görülüyormuş.

*Bebeğiniz her gün aynı saat aralığında ağlama nöbetleri yaşıyorsa,

*Altı temiz, karnı tok, gazı çıkarılmış hatta kucağınızda ama yinede ağlıyorsa,

* Ağlarken bacaklarını büküyor, huzursuz olduğuna dair  belirtiler gösteriyorsa,

* Soluksuz ağlıyor ne yaparsanız olmuyor susmuyorsa gözünüz aydın bebeğiniz KOLİK sürecinde.

Bunları bilerek doğum yaptım ben, eğer bebeklerim her gün aynı saat aralığında ağlamaya başlarlarsa,bütün ihtiyaçlarını karşılamama rağmen yinede susmuyorlarsa, ateş vb hastalık belirtisi yoksa neymiş telaşa gerek yok çünkü bebeği Kolik’e yakalandı dicekmişim.

Aynen de bu şekilde oldu, Can 3 aylıkken istisnasız her aksam, şaşmadan 18:00 19:00 arası, karnı tok,altı temiz gazı çıkarılmış hatta kucağımda durmaksızın ağlamaya başladı.İlk bir kaç gün gözlemledim gerçekten Kolik mi diye ve evet kolikti.

Bebeğimin Kolik Olduğunu Nasıl Anladım?

Hergün aynı saat aralığında ağlıyordu.Hasta olsa diğer saatlerde de ağlardı değil mi?  Karnı aç olamaz daha yeni yemiş ve mama kabul etmiyordu ve altı da temiz, gazıda çıkarılmıştı.


Kolik dönemindeki Bebeğime  Ne Yaptım?
Hiçbir şey,sadece kucağıma alıp sevgimi anlatıyordum, ninniler söylüyordum sakince hırpalamadan masajlar yapıyordum karnına sırtına.

Bunun dışında hiçbirşey yapmadım çünkü biliyordum ne yaparsam yapım susmayacak. En iyi çözüm ne kendini ne de bebeği daha fazla germeden o süreci sakince atlatmayı beklemek.  Bir gün eşim hışımla aldı soydu Can’ı ‘’Bu çocuğun birşeyi var normal değil.’’ diye  eklemlerine baktı, vücuduna baktı. Gayet sakince izledim ne kadar anlatsam da herkes tedirgindi dr’dan teyit alana kadar.

O hafta doktor kontrolümüz vardı ve aynen dediklerim gibi cevap alınca rahatladı herkes ve ondan sonra daha sakin ve huzurla atlattık o bir aylık süreci.

Doktorumuzun tavsiyesi de; hafif müzik açın bırakın kendi haline,bebeği hırpalamayın stres yaratıp huzursuzluk vermeyin.

Kolik geçici anneler, böyle devam etmeyecek korkmayın, azıcık sabır biraz sakinlik ile benim gibi gayet kolay ve rahat atlatabilirsiniz.
İnanın ben o dönemi hatırlamıyorum bile.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder