16 Haziran 2016 Perşembe

Diş Buğdayı Tarifi





Dişi çıkan bebeklerin Diş Buğdayı gününde yapılan, ‘’Diş Hediği’’ olarak ta bilinen şekerleme.Cok küçüktüm yeğenime yapmıştı halam hala aklımda üstü rengarenk süslüydü. 

Ben ikizlerin dis bugdayını illa kendim yapmak istedim.

Sanıldığı kadar zor ya da kabiliyet isteyen bir tarif değilmiş zaten. Yapılışında resimler çekip sizlerle paylaşmayı planlasamda o telaşla unuttum ne yazıkki.

Zaten resme de gerek yok bakın çok kolay.

Malzemeler ;

•             ½ kg buğday
•             250 gr. Kuru üzüm    
•             Bonibon
•             Renli Lokum
•             Toz şeker
•             Süslemek için zevkinize göre istediğinizi kullanabilirsiniz.

Yapılışı

Buğdayın üzerini geçecek kadar su da haşlayın. Ne lapa ne diri olmasın haşladığınız buğday tane tane olmalı servis yaptığınızda. O nedenle tek dikkat etmeniz gereken nokta bu aslında çok sert olursa yenmez, çok pişersede püre gibi olur görüntüsü hiç hoş olmaz.

Haşlanmış buğdaya kuru üzümleri ekleyip karıştırın.
Karışıma toz şekeri ilave edin.Ölçü veremiyorum ben tamamen damak tadıma göre koydum.Üzerini zaten şekerleme ile süsleyeceğiniz ve kuru üzümünde şeker tadı olduğundan çok eklemezseniz yerken içiniz bayılmaz.
İşte işin ev zevkli kısmına geldi sıra.
Servis edeceğiniz ikra0mlıklara doldurup üzerini istediğiniz süslemelerle süsleyin.Canım babaannem doldurdu bizim ikramlıklarımızı.


Allah yokluğunu göstermesin çocuklar deli oluyor babaanneme.


Ben bonibon,renkli lokum,ince renkli pasta şekerlemeleri kullandım.Harika görünüyordu,yiyen herkeste çok beğendi.


Sülemede yardımcı olan dayımız Aykan’a sonsuz teşekkürler...

Aaaaaa ne unuttuk?
İçine tabiki bozuk para koymayı ihmal etmeyin.(Aykan sirkede kaynatıp iyice sardı jelatine) Parayı bulan bebeğinize hediye alır.
Biz tabiki iki tane koyduk biri babaannemize biri de Aykan dayımıza çıktı. Bakalım ne hediyeler gelecek ...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder