9 Ocak 2019 Çarşamba

BLW Bebeklerin Doğal Gelişimi Değil de Ne?


Bir BLW'dir ki hemen herkesin dilinde, bir takipçim BLW yöntemini kullanıp kullanmadığımı sormuştu geçen gün vallahi dedim ben BLW nedir onu bile bilmiyorum, yoktu bizim zamanımızda BLW , BMW . Kaç gündür bir fırsat bulup okuyamadım ama yeni doğum yapan her annenin dilinde, üstelik ikinci bebek bile olsa bir BLW havası esiyorlar ki sormayın.

Peki nedir bu BLW?

Katı gıdaya geçiş döneminde, bebeğin kendi kendine beslenme yöntemiymiş.Bebek kendi isteğiyle, yavaş yavaş ve istediği kadar besleniyormuş.Kendi kendine yemeye başlayan bebeğin, çiğneme becerisi, el-kol koordinasyon gelişimi ve yiyecekleri tanıma becerisi artıyormuş.

Bu yöntemin uygulanabilmesi için;
* Bebeğin dik pozisyonda oturuyor olması
* Önüne konan yiyeceği kendi alıp,bir güzel yemesi
* Yemeğin püre halinde değil  elle tutulur halde olması gerekiyor.

Ben de, bir noktada aynı yöntemi kullandım ancak bana kalırsa bu dönem katı gıdaya geçişte değildi. Çünkü ben katı gıdaları ilk defa verirken  kendim, kaşıkla ve yarı oturur pozisyonda verdim. Ve adı üzerinde katı gıdaya başlangıç, genellikle 6 ay da başlıyor. Birincisi ben 6 aylıkken dimdik oturtmuyordum tabiki tercih meselesi ama ben yavaş yavaş dik oturtmaya geçtim. İkincisi katı gıdaları önce pütürlü püre halinde verip, çiğneme ve yutma becerilerinin gelişmesini sağlamalıyız. İlerleyen zamanlarda, kendi kendilerine dik oturabilir, elleriyle tutup ısırabilir ya da kemirebilir ve ağızlarındaki yemekleri parçalayıp, yutabilir kıvama geldiğinde evet bende bıraktım kendileri yediler. Hatta ben ellerine çatalda verdim bıçakta, daha yaşlarında değillerdi çatal kullanmayı öğrendiklerinde ama önce dik oturmayı öğrediler, sonra katı gıdaya alıştılar.Şimdi görüyorum çocuk iki büklüm, oturduğu yerde yamulmuş kaymış elinde elma yazıktır günahtır kapılmayın böyle şeylere.


Demem o ki, ben 6-8 aylarında kendi kendilerine yesinler diye hiç acele etmedim, önce katı gıda ile tanıştırdım, 3 gün kuralı ile besinlerle tanıştırdım , BLW yöntemi diye bir uygulamam olmadı. Bebeklerin dik oturmaya başlayıp, katı gıdaya ile tanışıp, alışıp kendi kendilerine yemeye başladıkları döneme şimdiki nesil  BLW diyor.  Ancak bana sorarsanız bu her bebeğin doğal gelişimi olup, alternatif  bir beslenme yöntemi değil. Siz başlatın katı gıdaya, o oturduğunda zaten eline alıp elmayı kendi kendine yiyecektir.

Sevgiler...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder