15 Kasım 2016 Salı

Oyun Hamuru ile Tanışmak

                       

Nedendir bilmem ama oyun hamurlarına karşı hep bir ilgi duymuşumdur.

Çok hatırlamıyorum, hatta hiç hatırlamıyorum oyun hamurları ile oynadığım günleri hiçte beceremem aslında ama ne zaman oynayan bir çocuk görsem hep özenmişimdir.

E kendi çocuklarım olunca da tabiki en çok heveslendiğim şey oyun hamurlarıyla oynamak oldu.

Daha 1 yaşında bile değillerdi ''Onlara öğretebilmek için önce benim biliyor olmam gerekmiyor mu? '' diyip oyun hamuru kitabı aldığımda.

Birkaç aydır da hamur almak için eşimin engelini atlatmaya çalışıyorum çünkü "Daha erken ağızlarına atarlar'' diye engel oluyordu. 

                                

Aslında haksızda değil çoğunun üzerinde 3 yaş sınırı var ama ben yinede heves edip aldım.

İlk deneme için, hamurun fiziksel yapısıyla tanışıp farklı renklerde olduğunu öğrenmeleri ve çeşitli materyaller ile şekiller yapıldığını görüp oyunun mantığını kavramaları adına dört renk hamur ve birkaç şekil verici parçası olan  Play-Doh Çanta setini tercih ettim.
                            
                             

Daha hamur kutularını açar açmaz sevinç çığlıkları koptu. Hemen aldılar ellerine, önce biraz yoğurduktan sonra renkler karıştı birbirine.
Ben ayırmaya çalıştıkça onlar inadına karıştırdılar hemde kahkaha ata ata.
  
                               

Olsun onların mutluluğundan önemlimi değil tabiki doya doya karıştırdılar.Zaten amaç renklerin değisikliğinde farkındalık yaratmak değilmiydi.

                              
Lal ve Can ile oyun oynamak hayatımda en zevk aldığım şey ama hiçbir oyundan bu kadar zevk almamıştım. Çantanın içinden çıkan parçaların içine hamur doldurup şekiller yaptık. 


Daha çok erken birazda çok hızlı oldu belki ama bıçak kullanmayı bile öğrendiler.
                                                        
                              

Hiç sesimi çıkarmadan izledim, her yeni oyunda yaptığım gibi merakla gözlemledim ne yaptıklarını nelere dikkat edip neleri keşfettiklerini.

Lal,hamurları yoğurmaktan koparıp yeniden birleştir ekten zevk alırken; Can, şekillerle oynamayı daha eğlenceli buldu.

         
                               

Yüzlerindeki mutluluğa da bakılırsa en az benim kadar onlar da çok eğlendiler. Hatta halıya dökülmesin diye serdiğimiz örtümüzü kaldırınca Lal hanımdan azar bile işittik.

                                

Peki hiç ağızlarına götürmediler mi? 

Tabiki götürdüler ancak o kadar dikkatli oldum ki hep yakalandılar. Böylece hiç bir zarar vermeden onları oyun hamuru ile tanıştırmış oldum.

Dikkatimi üzerlerinden ayirmadan ve hiçbir hareketlerini gözden kaçırmadan gözetimim altında oynadıkları oyun hamurları ile ilk deneyim gayet başarılı ve eğlenceli geçti.

Bir sonraki deneyimimizde bakalım neler yapacağız 😊


















Hiç yorum yok:

Yorum Gönder