8 Ocak 2016 Cuma

Annemin Portakallı Kekinin Kokusu



Çok ağır bir hamilelik geçirmesemde ikiz bebek taşıyor olmamdan dolayı erkenden ağırlaşmış ve çok uzun süre ayakta duramıyor olmuştum.Bu nedenle doktorumun verdiği istirahat raporuyla 24. Hafta da doğum iznine ayrıldım.

İzne ayrıldığımda tüm hazırlıklar bitmiş bana sadece  hamileliğimin tadını çıkarıp ,istirahat etmek kalmıştı. Evdeydim,çok rahat hareket edemediğimden ve nefes almakta zorluk yaşadığımdan dolayı ya eşim ya da annem mutlaka yanımda oluyorlar beni asla yalnız bırakmıyorlardı.

Doğum yaklaştıkça özellikle izne ayrılınca aldığım tavsiyelerden en çok duyduğum ‘’Bol bol uyu çok arayacaksın bugünlerini’’ ama ne mümkün her sabah en gec 07:00’de ayağa dikiliyordum.Sabahları annemle uzuuun uzuuun kahvaltı keyfi yapıyor o masa da saatlerce oturup sohbetler ederek ikizler için heyecanlanıyorduk. Haftasonları sevgili eşimin hazırladığı o mükemmel kahvaltılar,uykusuz gecelerde yanyana uzanıp bebeklere dokunarak izlediğimiz filmleri her tekmede durdururşumuz.Tam anlamıyla hamileliğin keyfini çıkarıyordum

Peki ya annemin portakallı kekinin kokusu…

Dışarı da dize kadar yükselen kar durmaksızın lapa lapa yağarken ,her gün kahvaltı sonrası cam kenarında ki koltuğa kurulur ,karların dansını izlerdik annemin sıcacık evinde.Sabah erken uyandığımdan öğleden sonra koltukta iyice mayışıp uyuya kalırdım.Uyurken fırındaki portakallı kekin kokusu gelirdi burnuma misssss gibi. Hava yavaş yavaş kararmaya başlarken gözlerimi aralar ,dışardaki kar şölenini görüp üstüne birde  missss gibi annemin portakallı kekinin kokusunu çekerdim içime.Sıcacık açık limonlu çay ve yanında dumanı tüten, buram buram portakal kokan, annemin nefis kekini cam kenarinda annemle karsi karsiya yemek doyamadığım en büyük zevkimdi.

Hamileliğim, doğuma kadar olan hayatımın en mükemmel dönemiydi.Karnımdaki bebeklerimin hareketlerini saatlerce hissederek yaşamak, sonsuz huzur ve sakinlikle doğumu beklemek,seni sonsuz aşkla sevip şımartan bir eş,yanında hergün sana bebek gibi bakan bir anne,birde üstüne öğle uykusundan  portakallı anne kekinin kokusuyla uyanmak girince hamileliğimin tadını doya doya çıkarmış oldum.

Şimdi sorsalar şimdiki aklım olsa yine erken  ayrılırmısın izne diye ne cevap verirdim."Evet belki çocuklarla geçireceğim zamandan aldım ama böyle ilgili bir eş ve bu kadar sevgi dolu bir anneyle geçireceğim zamanlarda herşeye değer ve evet yine olsa yine erkenden ayrılırım izne."

Hatta annemin portakallı kekinin kokusu olacaksa çalışmayı bile bırakabilirim.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder