26 Ocak 2016 Salı

Bilinçli ve Keyifli Geçen Hamileliğin Sırrı




En yakın dostum hamileydi,her özel anını benimle paylaşıyor, devamlı bana yaşadıklarını aktarıyor neler yaptığından bahsediyordu, sık sık ‘’Sen böyle yapmazsın’’ ya da ‘’Bak sende de böyle olucak’’diye sanki içine doğuyormuş gibi beni hamilelik hakkında bilgilendiriyordu.

Hamile bir kadının neler yemesi gerektiğini, neler okuduğunu, nelerden şikayet ettiğini, nasıl değişebileceğini kısacası hamilelik hakkındaki bilmem gereken birçok şeyi öğrenmiştim artık.Hamile bir kadın bol bol su içmeliydi,yürümeliydi,yatarken zorlanabilirdi balık yemeliydi, et, sebze...
Ben hamileliğin bir kadına nasıl yakıştığını aynı zamanda da onu nasıl zorlayacağını, nasıl değiştireceğini, hayatının en özel dönemi olduğunu, her anın tadını çıkarılması gerektiğini, neler yiyip neler içilmesi gerektiğini, doktora ve hastaneye nasıl karar verileceğini, doğumun ne şekilde yapılırsa daha iyi olacağını, neler almak neler almamak gerektiğini, doktor kontrolüne nasıl gidildiğini ... aklınıza gelen herşeyi çok iyi biliyordum artık. 
Öğleden sonra yemeğe gittiğin bir restaurantta börek isteyebilirdi mesela canı, yemekten hemen sonra sonsuz iştahla tatlı yiyebilir ve karnındaki melek hemen harekete geçebilirdi, canı deli gibi apartmanda kokan patlıcan yemeğinden çekebilir hatta ağlayacak kadar yeme ihtiyacı duyabilirdi, doktoruna giderken evden telaşla çıkabilir kışın ortasında arabaya biner binmez camı açabilirdi vs vs... Bu güzel anıların hepsini birlikte yaşadığımız için sonsuz mutluluk yaşıyordum. Hayatım boyu hiç yaşamadığım ama en heyecanlı anları yaşıyordum.
İlk kez bir bebeğin ultrasonda hareketlerine canlı canlı şahit oluyordum, ilk kez yeni doğacak bir bebeğe alışveriş yapıyordum, ilk kez bebek kıyafetleri ütülüyor ve ilk kez doğum çantası hazırlıyordum. En güzel anımız ise ; Birgün dışarı da yemek yerken elimi meleğimize doğru uzatıp ona ‘’Onu sevdiğimi’’ fısıldadığım da bana tekme atışını hissettiğim andı hala unutamıyorum. Annesi ilk bana tekme attığını söylediğinde ise dünyalar benim olmuştu. Demekki anne karnından başlıyorlardı sevildiklerini hissetmeye. 

Pelin’im doğum yaptıktan 2 ay sonra hamileydim.Benimle en güzel anlarını paylaşarak beni hamilelik sürecine çoktan alıştırmıştı.Hamileliğim boyunca bir kere bile doktorumu arama ihtiyacı duymadım çünkü başıma gelen herşeyin sebebini ve sonucunu biliyordum.

Evet benim ikizlerim hamileliğim boyunca beni hiç zorlamadılar üstüne birde bilinçli olunca mükemmel bir hamilelik dönemi yaşadım.Sizlerinde aracılığıyla bir kez daha herşey için sonsuz teşekkürler Pelin’im...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder