8 Ocak 2022 Cumartesi

DOĞU EKSPRESİNE NASIL BİLET ALABİLİRİM?

 

                                                                                                                                                                        (Fotoğraf :TCDD)

Türkiye sınırları içinde bir tren seyahati düşünüyorsanız bu mutlaka Doğu Ekspresi olmalı.

Peki kolay mı öyle Doğu Ekspresine binebilmek?

Maalesef hiç kolay değil. Doğu Ekspresine binmek hele hele yataklı yani Örtülü Kuşette yolculuk yapmak çok daha zor. İmkansız desem abartmış olmam inanın bana.

Ama, eğer gerçekten bu seyahate çıkmak, bu tren yolculuğuna katılmak istiyorsanız milyonda bir  1 şansınız var diyebilirim. Çünkü, gerçekten istiyorsanız mücadele ediyorsunuz, yılmadan o trene bilet alabilmek için çok çabalıyorsunuz, uykusuz geceleriniz o bileti alana kadar devam ediyor, 7/24 aklınız bilette oluyor, artık rüyalarınız değil gündüz baktığınız yerlerde bile  TCDD  yazısını görüyorsunuz.

Sonunda ya bilet alıp istediğinize ulaşıyorsunuz ya da benim 4 sene önce yaptığım gibi Doğu Ekspresi olmazsa Van Ekspresine bineriz deyip rota değiştiriyorsunuz. Ama yerini tutmuyor , sadece hayalinizi ötelemiş oluyorsunuz o yüzden varsa niyetiniz gerçekten istiyorsanız Doğu Ekspresine binip seyahat etmeyi, haydi gelin şimdi bilet almanın yollarını anlatayım size.

 

Doğu Ekspresi trenleri haftanın her günü hareket ediyor,.

Hareket saatleri , Ankara’dan 17:5’te  -  Kars’tan 08:00.

Trende 6 vagon var, 3 vagon Pulman (koltuklu) diğer 2 vagon Örtülü Kuşet (yataklı) . Yolculuk 25 saat sürüyor bu yüzden eğer 60 kişilik otobüste gider gibi gitmek yerine, kapınızı kapatıp kendi kompartımanınızda keyifli bir yolculuk yapmak istiyorsanız Örtülü Kuşete bilet almanız gerekiyor.

Ama  koca trende sadece 2 vagon Örtülü Kuşet ve her vagon sadece 57 kişilik olduğu için boş yer bulmak imkansız gibi. Biletler satışa çıktığı an yakaladınız yakaladınız sonrasında bulmanız mümkün değil.

Biletler tam bir ay öncesinden satışa açılıyor, mesela 09 Şubat’ın bileti tam  09 Ocak günü satışa çıkıyor. Ama öyle gün içince satışa çıkıyor sizde uçak bileti alır gibi bilet alıyorsunuz değil. 08 Ocak’ı 09 Ocak’a bağlayan gece , herhangi bir saatte açabiliyorlar. Bundan 4 sene önce bilet peşinde koştuğumda sabaha doğru 04:30 – 05:00 gibi açıyorlardı. Bu sene 15 gün takip ettim yani 15 gün sabah 04:00 ‘te uyanıp durmadan TCDD sayfasını kontrol ettim sabah 08:00 08:10 arası açıyorlar.

Bu demek oluyor ki; yolculuk yapmak istediğiniz günün tam bir ay öncesinde sabah erkenden bilgisayar başında geçip, satışa çıktığı ana kadar durmadan TCDD’nin sayfasını kontrol etmeniz ve satışa çıktığı saniye yerleri kapmanız gerekiyor, çok hızlı doluyor.

Bir  seyahat blogger sayfasında gece 00:30 1 02:30 arası da satışa açıldığı yazıyor ama birkaç gece o saatlerde de kalkıp denedim açılmadı. Size tavsiyem istediğiniz tarihe bir kaç gün kala  1-2 gece sabahlayıp satışa açıldığı saati keşfedin çünkü saatler değişebiliyor.

Bir tüyo daha, satışa açıldığı an doluda olsa hemen vazgeçmeyin çünkü sitenin belirlediği sürede bilgileri doldurup biletleri alamazsanız sayfa sizi başa atıyor. Birinin kaptığı yer sizin şansınıza yeniden boşa düşebilir ben hep bir yarım saate daha bekledim bir gün 4 kişilik yer açıldı ama durmadan sayfa yenilemeye daldığım için onları da kaçırdım.

Ben, bu yılda Doğu Ekspresinde yer yakalayamadım, çünkü seyahat edebilme tarihlerimiz kısıtlı olduğu için sadece 15 gün için bilet peşine düştüm, gelecek günler için bilet bakmadım.  Kısmet önümüzdeki senelere diyelim çünkü bir gün o trenle seyahat edeceğim inanıyorum...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder