21 Haziran 2017 Çarşamba

2 Yaş Sendromu Nedir? Önlenebilir mi?


2 yaş sendromu, uzmanlara göre , 18 - 36 aylar arası çocukların "Kendim"  ve "Ben" diyerek özgür olma isteklerinin aynı zamanda ebevynlerine bağımlı olmaları nedeniyle ortaya çıkardığı normal bir gelişim süreci.

Bu dönemde;  vücut, dil, kas, sosyal gelişimleri hızla ilerlerken, kendi isteklerini yerine getirebilmek ve içlerindeki enerjiyi atabilmek için, kendilerini yeteri kadar ifade edememeleri ve her istediklerini kendi başlarına henüz yapamamalarından dolayı duydukları üzüntü zamanla öfke nöbetlerine dönüşuyor.

Yani 2 yaş sendromu ; 18_ 36 aylık bebeklerin, istediklerini yapamadıkları ve ihtiyaçları karşılanmadığı zaman  üzüntü ve sinirlerini ifade biçimi aslında. O zaman kolik gibi sebepsiz, çözümsüz bir süreç değil, aslında baştan önlenme yolları var.

Nasıl mı?

En önemlisi onları iyi tanıyor, gözlemliyor, anlıyor ve ne istediğini biliyor olmalıyız ki; isteklerine cevap verebilelim ve öfke nöbetine dönmeden ihtiyaçlarını karşılayabilelim.

Lal, uykusu gelince , başlar merdivenlere gidip "Annennn" demeye, bilirimki uykusu geldi anında gider yatarız. Eğer bir sebepten ötürü onu görmezden gelir ya da isteğini ertelersem o da oyuna döner ve inanın olumsuz hareketler yapmaya başlar. Ne yazıkki sonu öfke nöbetine dönüşebilir ve alakasız birşey için ağlayarak bitebilir.

Çünkü uykusu var, kendini ifade etmeye çalıştı ama yeterli olamadı. Ben onun isteğini görmezden geldim ve o da kendi isteğini yerine getiremediği için üzüntüsünü öfkeye dönüştürdü.

Uykusunun geldiğini anladığımı, birazdan  birlikte uyumaya gideceğimizi söyleyip, ondan  işimi bitirmem için bana müsade etmesini rica edersem ve o süre zarfında isterse yanımda uzanabileceğinı söylersem, inanın sakince oturur beni bekler çünkü "O" odaklı çözüm sundum, onun istediğinı yapacağım kisa bir süre başka türlü isteğini karşılamayı teklif ettim.

Son olarak ve en önemlisi de, buna karşılık benimde geciktirmeden onun ihtiyacına cevap vermem gerekir.

Eğer nasılsa bekliyor deyip onun ihtiyacını görmezden gelirsem,

1) Hoşgeldin 2 yaş sendromu
2) ipler koptumu istediğini yapsanda nafile hazır ol kıyametler kopacak.
3) iş uykudan başka noktalara gelebilir, çünkü öfkesinden herşeye kızabilir durumda.
4) Onu kandırdın, bebek deyip geçme senden benden akıllı yavaş yavaş sana inancı azalabilir ve birgün asla sana inanmıyor hale gelebilir.

2 yaş sendromu her çocukta farklıdır ve herşey sebep olabilir.Bugün uykuyu yazdım çünkü o da bir ihtiyaç ve karşılanmadığında değil 2 yaş 50 yaşında bile sendroma dönüşür. Demekki neymiş 2 yaş sendromu kapris dönemi değil ihtiyaç ve isteklerine yeterli cevabı alamama sebepli doğal bir gelişim süreciymiş.

Bir sürü örnekler var aklıma geldikçe sizlerle paylaşacağım...

Sendromsuz güzel günler dilerim...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder