10 Temmuz 2016 Pazar

Lal ve Can’ın Hastalıkla İlk İmtihanları

9


Aylardan Şubat, bir akşam işten eve geldiğimde oğlum Can ateş içinde yanıyor ve çok hafif burnu akıyordu. Anneannesi Calpol vermiş, üstünü soymuş olsada ateşi düşmemişti. Üstünde bir tek fanile ile melül melül bana baktı görünce. Kucağıma aldım, kımıldamaya hali yoktu, hiç vakit kaybetmeden hemen hastaneye doğru yola çıktık.Yol boyu kollarımda öylece yattı, ne uyuyordu ne de kıpırdıyordu.İlk kez ateşle karşılaştığımız için hepimiz tedirgin olmuş ama gayet sakindik.

Doktor, şikayetimizi sordu; tek şikayetimiz 38– 39 arası ateş ve hafif bir burun akıntısı e tabi doğal olarak halsizlik. Çok şükür muayene sonucu Can’ımızın  hiçbirşeyi yoktu, genel bir üşütme ya da diş çıkarma olabilirmiş. Calpol ve İbufen şurup yazıp gönderdi.


Calpol,  Lal ve Can  icin ateş düşürücü etkisi ve içinde paresetomol olduğundan dolayı hem ağrılarına,hem ateşlerinin düşmesine hemde vücutlarındaki halsizliğine iyi gelmişti.

Doktorumuz , 38,5  derece ateş görmedikçe ilaç vermemize gerek olmadığını, ılık bezle veya ılık duş ile ateşin düşürülebileceğini, bebeklerin ilaca bağımlı hale gelmemeleri için bu metodu uygulamamızda yarar olduğunu söyledi.Ve ayrılırken evde iki bebek olunca evdeki bebeğede muhtemelen geçeceğini aynı metodla tedavi uygulayabileceğimizi iletti.


Can’ın ateşi 38 üzerine çıktığı ve çok halsiz olduğu için hem ateşin düşmesi hemde biraz uyuyup dinlenmesini sağlamak için Calpol verdim, ilacında etkisiyle uyudu.

 O gece ikimiz salonda yattık devamlı kalkıp ateşini kontrol ettim, ılık bez ile vücudunu serin tutmaya çalıştım.Çok şükür ertesi akşam bişeyi kalmamıştı.


Amaaaaaaaaaaaa sürprizzzzzzz sıra Lal’de. Ertesi gün Lal ateşlendi ilave olarak öksürük olduğu için onu da doktora götürdük.Çok şükür onda da ciddi bir durum yoktu muhtemelen üşütmüşlerdi ya da birbirlerine geçirmişlerdi.Aynı şekilde tedavi metodu uygulayıp  öksürüğü içinde tamamen bitkisel ‘’Prospan’’ şurubu  kullandık. Çok şükür o da 2 gün sürmeden ayağa kalkmıştı.


Böylelikle mikroplarla ilk savaşımız gayet kısa sürmüş ve zafer bizim olmuştu. Artık daha tecrübeli daha bilinçliyiz.Yalnız öyle masum, öyle bitkin ve öyle ilgiye muhtaç oluyorlarki bir an bırakmamıştım kucağımdan.

Hiç bir çocuk hasta olmasın ne olur, dayanamıyorum ben onların o masum ve dingin duruşlarına.Hasta olan tüm meleklere de Allah şifa versin efendim...

Sağlıklı günler sizlerle olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder