5 Ağustos 2018 Pazar

Ben Anneyim Koruyucu Annelikte Neymiş

Nedir bu Koruyucu Annelik? Çocukların her başı sıkıştığında yardımına koşmak, hatasını düzeltmek, ona sorumluluk yüklemeye kıyamamak. Tüm bunlar Koruyucu Annelik özellikleri. çocuklarını bu davranışlarla büyüten anneler, koruyucu annelik yapısıyla büyütüyorlarmış. Buna ben de dahilim, bende kıyamıyorum onlara Her annede yok mu bu davranış? Üstelik çocuk kaç yaşında olursa olsun. Ben hatırlıyorum bir yaz tatilinde kitap okumam gerekiyordu yetiştirememiştim annem yardım etmişti. Ben de Can ayakkabısını bağlayamadığın da eğilip bağlıyorum mesela. Annelik zaten yavrusunu korumak değil mi? Bana hiç yabancı ve yanlış gelmeyen davranışlardı. Taki ''Anneliğin Ötesinde'' adlı kitabı okuyana kadar.Çünkü diyorki, bu davranışlarımız ile çocuğun kendi kendini düzeltmesine, hatasını fark edip doğruyu öğrenmesine, sorumluluk almasına, bir problemle karşılaştığında mücadele etmesine fırsat veremeden büyütüyormuşuz. Doğru mu sizce? Belki değil, kesinlikle doğru. Ben Can'ın ayakkabısını bağlamak yerine bağlaması için beklesem öğrenecek ama ben anneyim gelde mantıklı davran, gelde anneliği bırak kenara bir çocuk gelişimcisi gibi davran. Hiç bana göre değil, ben henüz tamamen mantıklı davranışlarda bulunamıyorum.Öğrenmesi için bir sürü yol denerim, aktivite yaparım, oyunlar oynarım ama Kıyamam ki yaa o orda montunu giymek için debelenirken uzaktan izleyemem vallahi gider hemen yardım ederim. Üstelik bence bu konuda yallnızda değilimdir hıhhhh😉

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder