20 Ağustos 2016 Cumartesi

Lego ve Atomların Bebeklerin Gelişimine Etkisi


Çocukluğum legolarla geçti benim.

Nurlar içinde uyusun Ufuk abla’cığım bana İtalya’dan kocamaaaaaan bir Lego Seti  getirmişti. Henüz ilk okula gidiyordum belki, evcilik oynar gibi oynardım onlarla.
Mutfağım,yatak odam, salonumda abajurum,bahçemde çiçeklerim,
çimenlerim,
banyomda aynalı dolabım neler vardı içinde neler.




Lal ve Can’a da 7 aylıkken aldım blog ve atomları, önce  sadece ellerinde  tutuyorlardı. Zamanla birlikte yere oturup yavaş yavaş oynamaya başladık.

Birlikte oynamaya başladığımız ilk zamanlar beni izleyip yaptığım yapılara dikkatle bakıyor, onlarla oynuyorlardı. Her bir parçayı takarken konuşarak, renklerini söyleyerek birleştirip renklerinin de farklı olduğuna dikkatlerini çekmeye çalışıyordum.


‘’Şimdide KIRMIZI  takalımmm ‘’

Çocukların, gördükleri herşeyi yapma istekleri olduğu için önlerinde yavaşça ve son derece görülür biçimde parçaları birleştirmek yetiyor öğrenmeleri için . 


Onlarda beni izleye izleye öğrendiler takmayı, çıkarmayı. Şu sıralar henüz ortaya birşey çıkmasa da yaptığım şekilleri sakince tek tek  parçalayabiliyorlar. Oturarak oyun oynamayı öğrenmelerine bile bence gayet etkili oldu.


Oyuncak bloglar; renk renk , ikili üçlü dişli küçük parçalardan oluşuyor. Parçaları zevkinize ve hayal gücünüze göre birbirine ekleyerek şekiller,yapılar,evler,kuleler  vb istediğiniz herşeyi yapabilirsiniz.


Atomlar ise; yine renk renk ancak daha küçük parçalardan oluşuyor. Bloklardan farkı birbirine tutunarak birarada duruyor olmaları ve yüksek yapılar,evler,kuleler değilde renk renk , geometrik  şekiller yapabiliyor olmanız.

Küçük yaşlarda yutma riskine karşı parçalar büyükken yaş ilerledikçe parçalar da küçülüyor dolayısıyla uygun yaş aralığına göre alırsanız çocuk sağlığı ve güvenliğinide kontrol altına almış oluyorsunuz.

Her ikisinin de çocukların küçük yaştan itibaren gelişimlerine olumlu etkileri var;

*El becerileri gelişiyor.

*El ve göz  koordinasyonu kurmayı öğreniyorlar.

*Renklerin farkı olduğunu ayırt ediyorlar.

*Büyük ,küçük farkını öğreniyorlar.

*Ve tabiki en önemlisi hayal dünyalarını el becerileriyle birleştirerek yaratıcılıkları gelişiyor.




Bu bizim forograf makinemiz mesela kimler benzeticek acaba benim gibi.

 Benim, Lal ve Can ile oynamaktan en çok keyif aldığım oyun Lego.Birlikte öyle güzel şeyler yapıyoruzki onlardan çok ben eğleniyorum galiba.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder